Εικόνα για το άρθρο 5 Τρόποι Να Διαχειριστείς Αμεσα Το Άγχος Στην Εργασία σου

Μήπως νιώθεις άγχος (και) στο εργασιακό σου περιβάλλον; Σύμφωνα με το Αμερικανικό Ινστιτούτο Στρες, το 80% των ατόμων αισθάνεται έντονο στρες στην εργασία του. Δημοφιλέστερες πηγές στρες αποτελούν οι πιεστικές προθεσμίες, οι προϊστάμενοι που έχουν μη ρεαλιστικές απαιτήσεις, η ασάφεια ρόλων και αρμοδιοτήτων και φυσικά ο κίνδυνος απώλειας της εργασίας. Εύκολα διαπιστώνουμε οτι το άγχος είναι  αναπόσπαστο κομμάτι τόσο της επαγγελματικής όσο και της προσωπικής σου ζωής.

Σίγουρα όμως, υπάρχουν τρόποι να διαχειριστείς το άγχος σου και να μπορέσεις να διατηρήσεις την αποδοτικότητα, τη συγκέντρωση και το κίνητρό σου. 

Η Ελισάβετ Γεωργίου προτείνει αποτελεσματικές τεχνικές:

1.Βρες τι σε αγχώνει

Ας ξεκινήσουμε από το προφανές: έχεις άγχος. Όμως ξέρεις πραγματικά που οφείλεται; Ξέρεις ποια είναι η πηγή του;

Ας πάρουμε ένα παράδειγμα: υποθέτουμε ότι σε πιέζουν οι προθεσμίες. Το να μείνεις πίσω στη δουλειά είναι σίγουρα αγχωτικό. Μπορείς όμως να συνειδητοποιήσεις τι κρύβεται από πίσω; Μήπως ο φλύαρος συνάδελφος που σου αποσπά πάλι την προσοχή, μήπως το κινητό σου και τα social media;  Πολύ ωραία. Το 1ο βήμα έγινε. Τώρα που ξέρεις ποια είναι η πηγή του κακού, ξέρεις και τι πρέπει να κάνεις για να διατηρήσεις τη συγκέντρωσή σου και να μη χάνεις άσκοπα χρόνο.  

2.Πάρε μέτρα

Αλήθεια πώς διαχειρίζεσαι το στρες; Εντόπισε τους τρόπους που μέχρι σήμερα έχεις χρησιμοποιήσει στην αντιμετώπιση του εργασιακού σου άγχους και είχαν αποτέλεσμα. Κάνεις πράγματα που σε ευχαριστούν και σε αποφορτίζουν μέσα στην ημέρα σου;

Δοκίμασε για παράδειγμα να κάνεις τακτικά γυμναστική, κανόνισε να βγεις με ένα φίλο σου ή ξεκίνα επιτέλους να διαβάζεις αυτό το βιβλίο που τόσο καιρό έχεις πάνω στο κομοδίνο σου. Αν πάλι θεωρείς ότι είσαι ένα βήμα πριν καταρρεύσεις, μήπως ήρθε η στιγμή να πάρεις άδεια; Ακόμα και μία ημέρα θα σε βοηθήσει να αναζωογονηθείς, να χαλαρώσεις, να κοιμηθείς και να επιστρέψεις γεμάτος όρεξη και ενέργεια στο γραφείο. 

3.Βάλε προτεραιότητες

Πόσο συχνά πιάνεις τον εαυτό σου να λέει “πρέπει να κάνω και αυτό”. Όλα αυτά τα “πρέπει” όταν μαζεύονται προκαλούν αναπόφευκτα επιπλέον άγχος. Γίνεται όμως να τα κάνεις όλα εσύ και να φορτώνεις το ήδη γεμάτο πρόγραμμά σου; Γι΄αυτό βάλε προτεραιότητες, μάθε να αναθέτεις και να λες “όχι”. Ναι μπορείς να βοηθήσεις τον συνάδελφό σου, αλλά μόνο όταν και αφού έχεις ολοκληρώσει αυτά που πρέπει. 

4.Ζήτησε βοήθεια

Ζήτησε κι εσύ βοήθεια. Δεν είναι κακό να παραδέχεσαι ότι δεν μπορείς να τα κάνεις όλα μόνος σου. Έχεις τόσες πολλές αρμοδιότητες καθημερινά, που σίγουρα χρειάζεσαι βοήθεια. Σκέψου το εξής: είναι καλύτερα να μην τελειώσεις όλα όσα πρέπει ή να πεις στον συνάδελφο απέναντι ότι τον χρειάζεσαι; Σίγουρα το δεύτερο. Πριν όμως το κάνεις, φρόντισε να έχεις καταβάλει ήδη μεγάλη προσπάθεια μόνος σου και να έχεις κάνει μία μικρή έστω πρόοδο για να μην ξεκινήσετε από το μηδέν και του φας τον χρόνο. Αυτό θα σε βοηθήσει να είσαι και πολύ συγκεκριμένος στο τι θέλεις να κάνει εκείνος.Βέβαια προϋποθέτει οτι και εσύ προθυμοποιείσαι αντίστοιχα να ανταποδόσεις αυτη τη βοήθεια!

5.Σκέψου τα θετικά

Μερικές βαθιές αναπνοές πάντα βοηθούν. Γι΄αυτό κάθε φορά που νιώθεις άγχος, πάρε μία βαθιά αναπνοή και εστίασε στα θετικά της δουλειάς σου: όλα τα ενδιαφέροντα που κάνεις και μαθαίνεις,τις καλές σχέσεις και οτιδήποτε άλλο θετικό υπάρχει. Επειδή η ευγνωμοσύνη είναι ισχυρό αντίδοτο για το αγχος, θύμιζε στον εαυτό σου κάθε τόσο τα καλά της δουλειάς. Αν πάλι δυσκολεύεσαι να τα βρεις, μάλλον ήρθε η στιγμή να σκεφτείς ότι πρέπει να κάνεις κάτι άλλο.